Monday 28 April 2014

Sohvapöydän pelastus - Rescuing sofa table



DSC_0781
Ikean Lack sohvapöytä oli jo parhaat päivänsä nähnyt.
Ajattelin että tässä ei ainakaan hyvä pilalle mene jos sitä kokeilisi vähän tuunata paremmaksi..
---
 Lack table from Ikea had seen it´s best days already.
I tought it could not get any worse if I try to upcycle it a bit..


DSC_0783
Löysin rautakaupasta todella edullisia mosaiikkilaattoja, joten tämä tuunausprojekti ei ollut mikään kovin suuri investointi. Ei ainakaan harmita jos menee pilalle. Tämä oli ensimmäinen kerta kun kiinnitän laattoja yhtään mihinkään. Myyjä neuvoi kiinnittämään laatat silikonilla pöydän pintaan. Materiaalit maksoivat yhteensä noin 23€.
---
I found cheap mosaik tiles from a hardware store, so this project was not a big investment. Therefore I would not mind so much, if it diesn´t work. This was my first time, when I am putting tiles anywhere. The salesperson advised me to attach the tiles with silicon. The materials costed around 23€ altogether.




DSC_0787
Kuinka ollakaan kaapista löytyi vanhan jo poisheitetyn tehosekoittimen vispiläosa, jonka sai kiinnitettyä porakoneeseen laastin sekoittamista varten
---
I found old parts of a mixer and I could attach them to our drill for mixing the plaster for covering the seams.

DSC_0788


DSC_0785
Mallailin palat pöydän päälle ja leikkasin ylimääräiset pois. Levitin silikonia aina yhden laatan verran pöytään ja liimasin laatat yksi kerrallaan paikoilleen, koska silikoni alkoi kuivaa aika nopeasti
---
I spreaded the tiles to the table and cut the extra parts off. I spreaded silicon for one piece of tiles at once and attached them, because the silicon started to dry quite fast.


2014-04-27 13.04.19
Sivupalatkin asettui aika kivasti. Annoin silikonin kuivua yön yli ennen saumaamista.
---
Aso the sideparts placed quite nicely. I let the silicon dry overnight.


DSC_0791
Seuraavana päivänä saumaamaan
--
Next day I did the seaming


DSC_0798


DSC_0818
Siinä se nyt on valmiina!
--
And here is the result!


DSC_0816
Lopputuloksesta tuli sellainen kun olin toivonutkin.
Ei se ihan täydellinen ole, mtta yllättävän siisti siitä tuli näin ensikertalaiselta.
---
It turned out as I imagined or hoped.
It´s not perfect, but surprisingly neat, considering that this was the first time for me

2 comments:

  1. Jos joku kyselee sieltä päin kylppäri remonttia, niin teetkö mulle aliurakkana? :) t.Janne R

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ei uskalla ihan yhden kerran perusteella vielä luvata. Kiitos kohteliaisuudesta kuitenkin :)

      Delete